Antilles et Guyane : la TV se regarde sur tous les écrans

Renouvellement de l’Observatoire des Usages Internet aux Antilles et en Guyane et prise en compte de la consommation TV hors téléviseur
Image

L’Observatoire des Usages Internet a été renouvelé aux Antilles et en Guyane, du 10 au 22 octobre 2016.

Pour la 1ère fois, l'étude intègre des résultats sur la consommation de la télévision en replay et sur les autres écrans : ordinateur, téléphone mobile et tablette. Cette nouveauté permettra d’enrichir les informations sur les usages TV des populations locales. Pour rappel, Médiamétrie publie deux fois par an les résultats des principales chaînes TV et stations radios pour chacun de ces territoires.

Solutions associées

Confidence interval calculus

Sample size or target in the sample

n =

Proportion observed in the sample or on a target in the sample

p =

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

Test of significance of the differences between two proportions

Used to assess whether the difference between 2 proportions is significant at the 95% threshold

Proportion

Sample size

1st sample

%

2nd sample

%

Warning: only applies to a proportion. The Average Rate is an average of proportions and the Audience Share a ratio of proportions. This tool is provided for information purposes. It cannot be applied for professional purposes without further precautions.

More
×
Dictionnaire
Les mots
des médias
New
edition
+500
definitions
A
B
C
D
E
F
G
H
I